pátek 9. prosince 2011

Můj názor : Ještě než umřu

Autor : Jenny Downham
Originál : Before I Die
Anotace: Sedmnáctiletá Tessa má stejné pocity, touhy a plány jako její vrstevníci. Na jejich uskutečnění má ovšem podstatně méně času. Trpí leukémií v pokročilém stadiu a v takovém rozsahu, že není možná žádná další léčba. Tessa se smiřuje s neodvratným osudem svérázným způsobem: sepíše si seznam věcí, které by ještě chtěla stihnout, dokázat, zažít, a pokud jí zdravotní stav dovolí, pustí se bezhlavě do jejich plnění. Hluboká a pochopitelná lidská touha chovat se někdy jinak, než je běžné, porušit zákony, prožít skutečné dobrodružství, bláznivě se zamilovat, uniknout ze všednosti a konvencí se v kulisách umírání a omezeného času mění v napínavý a překotný boj o holé přežití, o samu podstatu lidské existence. Intenzivní příběh odkrývající pozadí zamotaných rodinných vztahů, skrytých bolestí, příběh o rodičovské, sourozenecké a partnerské lásce, příběh o smíření a pomíjivosti všedních problémů promlouvá svou neúprosností, nesentimentalitou a jednoduchostí ke všem generacím čtenářů.

Můj názor (obsahuje spoilery)
Žádnou jinou knihu s podobnou tématikou jsem ještě nečetla.Hrozně se mi to líbilo.Říká,to každý a já se přidávám.Tahle kniha vás donutí přemýšlet.O všem.Častokrát jsem přemýšlela, jak bych se chovala v Tessině kůži.Představte si to,žít s takovouhle nemocí takhle mladí.Vždyť váš život ještě ani pořádně nezačal.Jasně,že jsem věděla,jak to skončí ale to neznamená,že jsem až dokonce nedoufala v opak.Každá postava mi občas brnkala na nervy ale to je tím,že se chovali reálně.Stejně jako děj i postavy byli reálné.
Tessa se podle mě se vším vypořádávala statečně(i když při tom občas něco vyhodila z okna).Zoey jsem zpočátku ráda neměla, ale nakonec jsem si ji taky oblíbila. A to nejen kvůli tomu,že zůstala s Tessou ale i kvůli rozhodnutí,které udělala na konci.Adama jsem si oblíbila celkem hned. Nevím,jak nejlépe vystihnout Tessinu rodinu.Táta miluje svou dceru a snaží se udělat všechno pro její záchranu.Tessina máma se alespoň na konci trochu vzchopila a Cal…je prostě normální dvanáctileté dítě,které má strach o svou sestru.
Bylo to smutné,nespravedlivé…ale reálné.Může to potkat kohokoli.
A to je fakt na nic..



Žádné komentáře:

Okomentovat