sobota 28. ledna 2012

Můj názor : Čarodějnice z Hex Hall

Autor: Rachel Hawkins
Serie: Hex Hall
Díl: první
Originál : Hex Hall

Anotace: Sophie Mercerová je čarodějka. Jenže její kouzla většinou skončí katastrofou a její poslední šancí je Hex Hall, elitní nápravné zařízení pro adolescenty Prodigia, tedy pro čarodějky, kouzelníky a řádku dalších bytostí. Sophie se už během prvního dne podaří dosáhnout prvních výsledků: získá tři mocné nepřítelkyně, zakouká se do přitažlivého kouzelníka a dostane novou spolubydlící, jedinou upírku na škole. Vedle (ne)obyčejných školních starostí bude Sophie muset čelit i zlovolné síle, která začala útočit na studenty Hecate Hall…




Můj názor
(obsahuje lehké- opravdu jenom lehké -spoilery,nevyzrazuje rozuzlení děje)

Co,jak,proč?

Prodigum je souhrnný název pro čarodějnice,lykantropy a víly.Upíři se mezi Prodigium nepočítají.Prodigium je ve většině případů akceptují,ale do jistě míry jimi i pohrdají.
Prodigium (hlavně čarodějnice) žijí mezi lidmi.Pokud nespáchají nějaký čin,který by mohl narušit jejich krytí. V případě ohrožení krytí jsou Prodigum posíláni do speciálních internátních škol (ve věku mezi 12-18) a nebo musejí podstoupit Odebrání (proces který jim odebere jejich moc-jenom v případě čarodějnic) a jsou posíláni do internátních škol jako učitelé a podobně.(po 18 roku)
Největším nebezpečím -pokud nepočítáme démony- je pro ně  lidská organizace která si říká Oko.

Dějová linie
Sophie Mercerová získala svou čarodějnou moc,když jí bylo dvanáct.Od té doby uplnuly čtyři roky a pár nepovedených kouzel.Rada Prodigum ji tedy posílá do internátní školy Hecate.
Hned první den stihla naštvat vlkodlaka,pohádat se s nejhezčím klukem na škole-Archerem-,být pozvána do čarodějného covenu (nabídku následovně odmítla a znepřátelila se tři nejpopulárnější holky na škole) a s skamrádit se s jedinou upírkou-studentkou na škole - která je i její spolubydlící- kterou všichni obviňují ze smrti jedné ze studentek Hecate.Sophie je taky velice podrobně seznámena s nebezpečím,které si říká Oko.
Po prvním dni se věci uklidňují. Alespoň do chvíle,kdy Sophie dostane trest uklízet po dobu půl roku školní sklep.Aby toho nebylo málo,nebude tam sama.Bude spolupracovat spolu s Archerem. I přes všechny slovní přestřelky a kousavé poznámky je jasně,že mezi nimi něco je.Což není zrovna dobré vzhledem k tomu,že Archer chodí s Elodíí.Prohnanou členkou čarodějného covenu.
Celou školou otřese napadení další studentky.Vina opět padá na Jennu,která je následovně převezena do Londýna,aby podstoupila výslech.
Po dobu,co je Sophie na Hecate se jí  podaří zjistit,kdo je její otec,se kterým se nikdy nesetkala,zjistit tajemnou minulost své rodiny,a přesvědčit se že každy není ten,za koho se vydává...

Shrnutí

Musím říct,že se mi kniha hodně líbila. Popravdě pro mě byla milým překvapením.Sice byla občas lehce předvídatelná,ale zase děj plynul hezky rychle a nebyly tam dlohé popisy,což jsem já osobně uvítala.Sophie je podle mě dobrá hlavní postava.Získala si mě svými hláškami u kterých jsem se prostě musela smát. Kniha mi dokonce jednou připoměla Harryho Pottera.A to ve chvíli,kdy Sophie poprvé spatří ducha na Hecate.
Každopádně se těším na druhý díl,jelikož konec prvního dílu byl celkem otevřený.


-4 hvězdičky

2 komentáře:

  1. Dneska jsem knížku dočetla a musím říct, že se mi líbila. Je pravda, že to není zrovna nejoriginálnější, ale stejně mě to bavilo. Nebylo to žádné náročné čtení a hlavně to bylo krátké, takže to nezačalo nudit. :)

    Povedená recenze, ale být tebou, možná bych se trochu víc zaměřila na tvůj vlastní názor, než na obsah knihy. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se taky líbila :) V někerých částech mi připadal opravdu vtipná.Musím říct,že tuhle knihu jsem si užila. :)

    Děkuji za radu. Příště se o to určitě pokusím ;)

    OdpovědětVymazat