neděle 26. února 2012

Můj názor : Pokrevní pouta

Autor : Richelle Mead
Serie: Pokrevní pouta (spin-off Vampýrské akademie)
Díl: první
Originál : Bloodlines


Anotace : Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného.
Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnou uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí.
Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev…

Můj názor

Dějová linie (obsahuje lehké -opravdu lehké.spoilery,nevyzrazuje rozuzlení děje)
Sydney Sageová je alchymistka,'chrání' lidskou rasu před tou vampýří.Hladí stopy a udržuje vampýří existenci pod pokličkou.
Sydney má u alchymistů "černý puntík" protože pomohla dhampýrce Rose s útěkěm z vězení.Od té doby se děsí,že bude převezena do nápravného zařízení.
Jednou v noci ji probudí její otec,který pro ni má nový úkol.Hodně důležitý.Jde totiž o ukrytí sestry Morojské královny.Měli by se schovávat v lidské škole v Palm Springs,protože ji tam nebudou hledat ani Strigojové ani nepřátelští Morojové.I přes protesty jednoho alchymisty - Keitha -,který chce do akce poslat její maldší sestru ale nakonec stejně pojede Sydney.Spolu s Eddiem a s Jill se budou vydávat za bratra a sestry.A kvůli nějakému důvodu,který Sydney nikdo neřekl se kolem potlouká i Adrian Ivaškov. Během pobytu v Palm Spring se Sydney setká s tetováními až moc podobnými těm alchymistickým..A to je jenom začátek.

Moje shrnutí
To,že je hlavní hrdinkou Sydney je celkem velký skok.Rose je rozhodně jedna z nejlepších hlavních hrdinek ale Sydney jsem měla ráda už od Krvavého slibu,takže jsem byla zvědavá na  příběh napsaný z pohledu Sydney.Obě jsou hodně rozdílné ale musím říct,že jsem si je oblíbila obě.I když každou trochu jinak.
Byla jsem zvědavá na Sydneyin (teď si nejsem jistá jak to nazvat ->) "způsob myšlení".Mimo jiné jsem taky doufala,že se dozvíme o čem byla její dohoda s Abem.
I přes to,že byla vychována dost tvrdě a od malička ji kladli na srdce že vampýři jsou špatní,si oblíbila Rose a myslím,že od té doby přistupuje k vampýrům a dhampýrům o něco mírněji.Sice je podle jejích myšlenek znát,že byla vychována k tomu,aby vampýry neměla ráda,ale po zkušenosti s Rose si na ně dokáže alespoň zvyknout a dokáže se s nima i bavit i jinak,než jenom profesionálně.To ale pořád neznamená,že si zvykla na jejich magii.Což soudě podle jejího záchvatu úzkosti,když někdo magii použil,určitě nezvykla.
Adrian je kapitola sama o sobě.Ve VA jsem ho měla ráda od chvíle co se tam objevil a jsem ráda,že se moc nezměnil.Samozřejmě je tu ta věc s Rose,přes kterou se teda ještě rozhodně nepřenesl ( a soudě podle poslední věty Pokrevních Pout se nejspíš ani jen tak nepřenese).V Poseldní oběti mi ho bylo líto a dost by mě mrzelo,kdyby to s ním Richelle ukončila takhle.Proto jsem ráda,že tu jsou Pokrevní pouta.
Myslím,že Adrian a Sydney jsou tak rozdílní,že se k sobě i hodí,protože by se skvěle doplňovali.Naprosto jsem si oblíbila ten moment na konci knihy,kdy Adrian říká Sydney,že má krásné oči (bohužel je to ale taky jediný takový romantický moment v celé knize)
K Jill bych se nejradši nevyjadřovala.Lissu jsem teda zrovna nemusela a s Jill je to totéž.
Moje nejneoblíbenější postava je Keith,protože to je opravdu (s prominutím) blbeček.A myslím,že otec Sydney by si  teda asi  taky nezasloužil ocenění "Otec roku".

Celou knihu jsem měla silný vnitřní pocit,že vím kdo co udělal.Taky,že se mi to na konci knihy potvrdilo.U VA se mi jen tak mimochodem snad nikdy nepovedlo uhádnout,kdo co udělal (:D).
Opravdu miluju,když se mi podaří přečíst si hodně velký spoiler někde na internetu.U VA se mi podařilo zjistit,kdo zabil královnu v Poslední oběti - a to jsem zrovna četla čtvrtý díl!!vůbec nevím jak a kde jsem na tenhle spoiler narazila - . No,a asi před měsícem jsem si přečetla tu věc..ehm,s Adrianem.Tu věc,kterou nechtěl Sydney nikdo říct.

Knihu jsem si určitě užila.Místy se nic moc nedělo a nebylo tak tolik akce,ale bylo celkem  dobré sledovat jak si hlavní hrdinové zvykají a nezvykají na lidské školní prostředí.


Žádné komentáře:

Okomentovat