úterý 29. listopadu 2011

Můj názor : Vampýrská Akademie


Autor: Richelle Mead
Série: Vampýrská akademie (Vampire Academy)
Díl: první
Originál: Vampire Academy


Anotace (oficiální z nakladatelství):  Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů.

Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…


Můj názor (obsahuje spoilery!)

Opravdu nechápu ,proč jsem napoprvé čtení téhle serie zavrhla.

V prvním díle se víceméně vysvětluje svět vampýrů a dhampýrů a nastiňuje nám život hlavní hrdinky Rose a její nejlepší kamarádky. Jedna je dhampýrka a druhá je Morojka. A ne úplně obyčejná. Nejenom,že je poslední žijící členkou jedné z královské morojské rodiny , ale také má zvláštní schopnosti. Umí léčit. Lidi, zvířata,rostliny, prostě cokoli. 

Popravdě řečeno kamarádství Rose a Lissy také není úplně normální. Ty dvě spolu mají pouto. Pouto umožňuje Rose cítit a vidět svět z pohledu Lissy. A to doslova. Tohle pouto vzniklo kvůli autonehodě, při které všichni kromě Lissy, zemřeli. Lissa ale Rose přivedla zpět a vytvořila tohle pouto.
Rose a Lissa jsou spolu na útěku ze školy Sv. Vladimíra, kvůli událostem, které jsou spjaté s Lissou. Po dvou letech  jsou ale odvlečeny zpět tam,kde podle Rose není pro Lissu bezpečno.
A tady začíná příběh plný akce,nebezpečí,napětí,nenávisti a lásky.

Už jsem se zmínila o Dimitriovi a Christianovi? Ne? 
Dimitri trénuje Rose, protože za ty dva roky toho hodně promeškala.
Christian je sarkastický Moroj,který má stejnou schovku na půdě kostela jako Lissa a na kterého všichni pohlíží, jako na budoucího Strigoje. Jeho rodiče se  totiž dobrovolně ve Strigoje proměnili.
Mmm…z toho něco bude.
Určitě nejneoblíbenější postavou pro mě je Mia. 

VA je knížka, která mě donutí číst do posledního řádku. Rose má naprosto skvělý charakter.
Tahle kniha si rozhodně zaslouží  5 hvězdiček.


A nakonec pár mých oblíbených hlášek : 

- „Kdybych si dovolil milovat tě, nechránil bych ji vlastním tělem. Tím bych totiž chránil tebe.“

- „Vydržela jsem celý den hlídat Lissu a vy jste mě pochválili, že jsem odvedla dobrou práci. A pak se vrátím sem a sejme mě lavička.

Žádné komentáře:

Okomentovat